Tuesday, February 2, 2010

cinta kekasih membawa padah
















Salam ukhuwah..


Di sini sY nk bawakan satu kisah benar seorang Hamba Allah ( emY) bkn nama sbnar yg tertipu dan terlanjur dengan kekasih yg amat dipercayainya..SY mengenali EmY sejak sekolah form 4...Kami satu bilikdan sentiasa berkongsi pendpat dan apa shj yg pnting. sy tahu yg emY sudah mempunyai kekasih sejak dr menengah rendah. hampir setiap hujung mggu si kekasih akan menelefon si pujaan hatinya untuk meleaskan rindu. Bg sY perkara itu mungkin biasa selagi tidak mendatangkan sebarang masalah pada diri si emY. emY juga sgt bahagia setip kali si kekasih berbicara di corong telefon,sampai berjam-jam lamanya...kadang2 saya terfikir yg apakah begitu bahagia perasaan org bercinta ini?..sanggup korbankan tidur untuk mendengar dan berkongsi rindu..bg sY,argh...buang masa saja, telefon mak ayah lg bagus. Sy pernah juga cuba mengorek rahsia dan kdg2 cuba menasihati, namun melihatkan emY yg terlalu mabuk ketika itu,sgala nasihat tidak mnjadi. Namun, manis tak akan berpanjangan. Suatu ketika, emY datang memeluk sY sekuat hatinya smbil air mata menjurai-jurai. SY lgsung tidak dpt menangkap mksud emY itu. Dia menagis tk henti2 di pelukan sY. Bila sy ty die diam smbilmenundukkan kepala.


Sy makin bingung. Ucapan maaf keluar dr mulutnya. kenapa perlu mintak maaf sY kira?.. salah apa yg dia lakukan pd sY?..emY dgn teresak- esak perlahan-lhn menceritakan hal yg berlaku. dia mangsa godaan syaitan durjana, astaghfirullah...

sY tersentap mendengar pengakuan emY. sY sendiri turut sama menangis tak thn sebak. ketika itu juga pihak sekolah telah mngetahuinya dan kes emY dlm perbicaraan BHEp. emY dinasihatkan supaya berhenti sekolah kerana memalukan diri dan tidak mahu dirinya terus dicaci dan dihina...Selepas kejadian itu, sY lgsung tidak bertemu emY lg..sY ada mndengar yg emY telah kahwin namun ada juga yg berkata dia hanya bertunang,itupun bkn dgn kekasih perosak hdupnya.



Hurm, dr kisah ni,kepercayaan sY terhadap lelaki sgt nipis. Ya, tidak semua begitu namun kita sendiri kena sentiasa waspada dgn kaum bernama lelaki. salah sendiri juga bila dah jd. sebagai Hamba Allah, perku menjaga maruah dan pegaulan diri. jgn terlalu obses dgn cinta manusia, perlu cinta diri sendiri dulu.

Sedalam manapun cinta seseorg kekasih kpd kekasihnya, mesti ada syaitan antara keduanya itu. Syaitan sentiasa mncari peluang musnahkan umat Islam. igtlah,tiada cinta hakiki melainkan cinta Allah dan RasulNya~~~~...

No comments:

Post a Comment