Sunday, June 12, 2011

-Secret O de Amour-

"I love you and i miss you"

Two things that I want him to know all the time.


Sampai sekarang hati ini masih belum dapat temui penggantinya. Pengganti kepada cinta Mr F ku. Ya Tuhan, jujur aku katakan jauh di sudut kecil hati ini masih ada secebis rindu . Namanya masih tak dapat ku hapus sehapus hapusnya, masih disitu, terukir indah di satu ruang kecil hati tulus ini...


Hatiku tak pernah berpeluang membenarkan mulut melafazkan. Terlalu sukar. Hati hanya membiarkan dirinya terkorban, merana sendirian. Ya Allah, ampunkan aku.


Genap 7 tahun, yup 7 tahun hati 'diam' . Bisu. Tak cukup berani. Tidak. Sebab bukan diriku untuk mengagungkan cinta manusia. Lalu dibiarkan hati terus menyiksa. Hati, sabarlah..


Kepada beliau , tidak kahselama ini kau tahu hati ini? Sukarkah untuk kau fahami hati ini? Perlukah hati ini sendiri membongkar segalanya? Butakah mata hatimu untuk merasakan kehadiran hatiku? Siapakah hati ini di hatimu? Aku sedih,sedih sekali. Mengapakah dia yg perlu berada dalam hati ini jika bukan dia yg memiliki hati kecil ini akhirnya. Ya Tuhan, tidakkah dia tahu akan peritnya hati ini...Ya Allah...


Lalu, di saat hati ini sepertinya sudah bersedia membenarkan mulut berbicara, ianya hancur berkecai sebelum sempat berkata. Beliau sudah tiada. Tiada dalam duniaku. Patahnya sekeping hati. Mati. Ya Tuhan sukar untukku melepaskan. Sukar dipercayai. Kenapa baru ku tahu? Ya Allah ampunkan aku sekali lagi...


Sekarang, namanya masih segar,terasa baru. Mr F, setiap hari aku merinduimu. Mengimbas kembali segala kenangan.Mengenangkan saat-saat singkat perkenalan dan pertemuan sehingga kepada perpisahan yg masih tak pasti. Sehingga kini, masih terdapat saki baki SMS yg masih belum aku delete. Saki baki yg aku sendiri tak sampai hati nak delete. Emel yg masih terdapat dalam inbox dan tak mampu untuk dipindahkan ke trash folder. Dan juga emel yg masih terdapat di sent item. Juga draft-draft yg aku sendiri tak tahu mengapa aku tulis tapi tak dapat di send direct kepadanya. Sepi sekali akan ketiadaan nya ..Buntu..Ya Allah, ampunkan aku..


Mungkin dia bukan tercipta untukmu wahai hati. Jika benar dia bukan milikku, padamkanlah namanya dari hati ini. Matikanlah perasaan aku. Ya Allah, padaMu aku memohon. Bantulah aku. Hati ini terasa sgt perit untuk mengharungi. Hatiku rapuh. Wahai hati,sabarlah...kuatlah...


Kepada insan yg ku sanjungi, ku sayangi Mr F, moga berbahagialah engkau di sana. Doaku selalu mengiringi jalanmu. Ya Allah, lindungilah kami dari segala bencana di dunia dan tempatkanlah kami dalam kalangan orang2 yg Engkau redhai.

Amin Ya Rabb..

Hati ini masih mengharapkan dirinya kembali....Mr F ...
Dengan ingatan tulus ikhlasku...












1 comment:

  1. Sabarla wahai teman.. Setiap yg berlaku psti ada hikmah tersembunyi

    ReplyDelete